Czy pływanie poprawia kondycję?

Pływanie to jeden z najlepszych sposobów na odchudzanie oraz poprawienie kondycji swojego organizmu. Według niektórych jest to jedna z najlepszych aktywności fizycznych oraz dyscyplin sportowych, jakie się uprawia, dlatego też warto się zastanowić nad rozpoczęciem przygody z pływaniem. 

Co ciekawe, w wodzie ciało jest lżejsze, dzięki czemu wykonywanie pewnych ćwiczeń fizycznych jest w takim środowisku o wiele łatwiejsze. W wodzie nie działa grawitacja, dlatego też można się w niej swobodnie poruszać odciążając jednocześnie kręgosłup. Z tego też powodu pływanie jest idealną aktywnością fizyczną dla osób z nadwagą, a także w przypadku tych, którzy są otyli i mają problemy z poruszaniem się. W przypadku basenu nie trzeba obawiać się konsekwencji takich jak przeciążenie stawów skokowych, kolan, czy też problemy z sercem.  Warto wiedzieć, iż basen poprawia wydolność serca oraz ogólny stan zdrowia. Tego rodzaju trening jest wskazany w przypadku osób z problemami układu krążenia. Dzięki pływaniu można poprawić kondycję organizmu oraz wpłynąć pozytywnie na stopień sprawności. Co więcej, podczas pływania poprawia się wydolność, a krew krąży mocniej i szybciej. 

Pływanie nie jest także obojętne dla urody. Dzięki treningowi na basenie można idealnie wyrzeźbić dekolt, biodra, uda, a także ujędrnić piersi. Co więcej, woda wpływa też doskonale na stan skóry. Dzięki pływaniu można z powodzeniem pozbyć się na przykład cellulitu oraz zmniejszyć widoczność rozstępów.

Tak jak zostało podkreślone, basen doskonale wpływa na kondycję. Z tego też powodu pływanie jest świetnym sposobem na powrót do zdrowia na przykład po przebytych dolegliwościach. Na basen mogą udawać się osoby po urazach stawu biodrowego, czy też kolanowego. To jednak nie wszystko. Z basenu mogą także skorzystać osoby, które przebyły udar mózgu lub też zawał serca. W trakcie pływania pojemność płuc się zwiększa, a serce jest pobudzone do pracy. Co więcej, podczas pływania wydzielane są także endorfiny, które zapewniają poczucie szczęścia. Z tego też powodu pływanie jest wskazane także w przypadku osób z chorobami psychicznymi, na przykład z depresją. 

Aby poprawić stan swojego zdrowia, samopoczucie oraz poprawić sylwetkę na początek wystarczy zaledwie kilkadziesiąt minut pływania. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pływaniem mogą chodzić na basen na przykład dwa lub trzy razy w tygodniu stopniowo zwiększając ilość dni w tygodniu oraz czas spędzony w wodzie. Należy pamiętać, że podczas pływania powinno się zmieniać style pływackie co kilka długości, dzięki czemu będziemy mogli zaangażować do pracy wszystkie partie ciała. Co ciekawe, wystarczy już nawet jedna godzina spędzona na basenie żeby poziom endorfin w mózgu znacznie się powiększył. Osoby, które uprawiają ten rodzaj sportu regularnie szybko zauważają rezultaty zarówno w funkcjonowaniu psychicznym, jak i fizycznym. Co więcej, basen nie wycieńcza, lecz daje poczucie zrelaksowania, dzięki czemu po pływaniu nie jesteśmy zmęczeni, lecz odświeżeni i pełni życia.

Polecane