Który sport najbardziej pomaga schudnąć?

Sport to zdrowie, ale i duża dawka wysiłku. By dostarczyć mięśniom paliwa profesjonalni zawodnicy muszą trzymać się specjalnych diet i jeść znacznie więcej od zwykłych ludzi. Uprawianie sportu wiąże się z dużym wydatkiem kalorycznym, co ułatwia zrzucenie nadmiarowej wagi. Niestety sport jest sportowi nierówny, a niektóre dyscypliny są znacznie skuteczniejsze podczas odchudzania od innych. Wybraliśmy cztery sporty, które najbardziej pomagają schudnąć!

Pływanie, czyli niezwykle intensywny wysiłek

Każdy, kto choć trochę dłużej pływał w basenie, jeziorze lub morzu doskonale wie, że ten rodzaj aktywności fizycznej jest niezwykle męczący. Opór wody zmusza nasz organizm do angażowania niemal wszystkich części ciała, dzięki czemu podczas pływania nie tylko rozwijamy różne parte mięśni, ale też spalamy aż 500-600 kcal na godzinę! Oczywiście wszystko zależy od intensywności ćwiczeń, ale też od wybranego stylu pływackiego czy rodzaju zbiornika wodnego. Należy przy tym pamiętać, że podczas pływania nie należy się przemęczać, bo może doprowadzić to do bardzo niebezpiecznej sytuacji. Ćwiczyć pływanie warto w basenie, w obecności innych osób, które w razie niespodziewanej sytuacji mogą przyjść z pomocą!

Jazda na rowerze idealna na odchudzanie

O pozytywnym wpływie jazdy na rowerze na odchudzanie napisano już wiele, a gros osób chcących zrzucić wagę korzysta albo z rowerka na siłowni, albo po prostu jedzie na długie wycieczki po okolicy. Obie te metody są dobre, bo umiarkowanie intensywna jazda na rowerze (ok. 20-25 km/h) spala mniej więcej 300-350 kcal na godzinę, w zależności od wagi oraz rodzaju roweru. Warto przy tym pamiętać, że podczas jeżdżenia po okolicy często musimy się zatrzymywać, robić przerwy, ale i ponownie się rozpędzać – zazwyczaj wiąże się to z większym wysiłkiem i szybszym spalaniem kalorii od statycznej jazdy na rowerze stacjonarnym.

Tenis to zabójca tkanki tłuszczowej

Wśród bardziej popularnych dyscyplin sportowych idealnych na odchudzanie wyróżnia się tenis, nazywany często zabójcą tkanki tłuszczowej. Godzina intensywnej gry w tenisa spala nawet 700-800 kcal! Co więcej, ta dyscyplina sportowa podobnie jak pływanie angażuje różne partie mięśni, dzięki czemu jest wprost idealna dla osób, którym zależy na równomiernym rozwoju wszystkich części ciała. Niestety gra w tenisa wiąże się z koniecznością posiadania osób chętnych do ćwiczeń, dlatego dobrym pomysłem może być zapisanie się do grup ćwiczeniowych na lokalnym korcie tenisowym.

Bieganie – popularny sport dla osób odchudzających się

Bodaj najpopularniejszym sportem wśród osób odchudzających się jest bieganie. Nie ma co się dziwić – by zacząć biegać nie trzeba niczego posiadać, wystarczy odrobina chęci oraz woli do wypełniania planu ćwiczeń. Godzina biegania truchtem spala ok. 350 kcal i jest idealna na rozpoczęcie przygody z bieganiem. Oczywiście im intensywniejszy trening, w tym prędkość samego biegu, tym więcej kalorii spalimy, ale nie zależy przesadzać – bieganie dość mocno obciąża organizm, dlatego warto zachować umiar i opracować rozsądny plan ćwiczeń.

Polecane